
Veiligheid sleutel voor leefbaarheid en een gezond ondernemersklimaat
Politiek 217 keer gelezenPolitie, BOA’S, brandweer. Dat is het eerste waar je aan denkt als we het over veiligheid hebben. Maar daar is meer voor nodig, kreeg ik regelmatig te horen, als ik met inwoners sprak in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. “Zorg er alsjeblieft voor dat Gennep die gezellige en veilige gemeente blijft, waar het zo fijn is om te wonen”, werd me dan gevraagd. Daar blijkt meteen maar weer eens uit hoe onze inwoners zich betrokken voelen bij onze gemeente.
Dat daar dan wel de nodige randvoorwaarden aan verbonden zijn, zal niemand verbazen. Wat hebben we zoal nodig… Om te beginnen onze inwoners zelf, voor een levendig centrum, met levensvatbare winkels en gezellige horeca. En ondernemers die durven te investeren en zo de werkgelegenheid in stand houden. Zodat onze jongeren ook een toekomst hebben in hun gemeente. Daar moeten dan natuurlijk wel voldoende woningen voor worden gebouwd, zodat ze in hun eigen dorp of wijk kunnen blijven wonen. Dat was overigens een van de speerpunten voor de VVD, de afgelopen jaren. En dat blijft ook zo voor de komende jaren.
Die wijken moeten wel een veilige woonomgeving bieden. En daarvoor is dan juist die zichtbare handhaving door politie en BOA’s nodig, om overlast, ondermijning en verborgen criminaliteit tegen te gaan. En inderdaad, ook veiligheid is een van die speerpunten van de VVD.
Samengevat: veiligheid en een gezond ondernemersklimaat zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Samen met de roep om een gemeente waar het fijn is om te wonen. Met een levendig winkelcentrum en gezellige horeca, werk en woningen voor onze inwoners, in wijken zonder overlast en criminaliteit.
Ik ben dan ook blij dat dit allemaal een stevige basis heeft gekregen in het coalitieakkoord dat het CDA, de VVD en D66 hebben gesloten. Binnen die kaders wil ik me als raadslid dan ook opnieuw inzetten voor onze gemeente. Waar ondernemers kunnen ondernemen, inwoners fijn wonen en zich veilig voelen en waar kansen worden benut. Voor onze gemeente en dus voor onze gemeenschap.
Wie mij kent weet dat dit niet zomaar woorden zijn. Ik ga doen wat moet, wat kan en wat werkt.
Reageren? E-mail b.bosten@raad.gennep.nl .
Beppie Bosten
VVD


















