Koos.
Koos. Foto: De Maas Driehoek
COLUMN

‘Probleempje: vrienden begrijpen niet waar het in het voetbal om gaat’

Column 228 keer gelezen

Ik heb mijn zaakjes aardig voor mekaar. De komende week hoef ik niet naar de verwarming van het zwembad te kijken, alleen oppassen dat het niet te warm wordt. Want dan komen de familieleden en vrienden die anders mopperen dat het een graadje of twee warmer zou mogen, zeuren dat het niet voldoende afkoelt.

Het gras moet gesproeid, dat wel. Want het moet wel mooi worden. Ik zeg altijd maar: geen sneller compliment binnen geharkt dan voor een groen gazon. De borders zou ik wel wat minder willen sproeien. Dat scheelt in het onkruid. Maar mijn huisgenoot gaat over de bloemetjes, dus dat wordt sproeien of ruzie.

Veel wegwerkzaamheden in de buurt – uitvoerig door mij met elke passant bediscussieerd – zijn geklaard. De gemeente is in zomerslaap, dus ook uit die hoek geen boe of bah.

Kleinkinderen dienen vermaak te brengen. Wordt het te onrustig, dan wil ik het nog wel eens met een extra ijsje proberen te kalmeren. Maar als ik het echt zat ben, worden de ouders gebeld.

Prettig vooruitzicht: de Tour komt eraan. Zonder dat iemand mij ter verantwoording zal roepen mag ik dan dagelijks urenlang liggen kijken. Niemand maakt mij de pis lauw.

Anders nog problemen van algemene aard? Eigenlijk niet. Althans ik hoop dat Trump nog even doorzet met zijn gekkigheid. Ooit komt er een moment – als kaas, boter en ijs in de supermarkt erg duur worden – dat ook de Amerikanen gaan denken dat het mooi is geweest met die gek.
Ook bij de Russen gaat het die kant op. En daar is er bovendien altijd nog wel een crimineel/politicus die Vladimir een pootje wil lichten. Komt goed.

Actuele zorg, mijn middagdutje zit er op en ik moet mijn huisgenoot nog een suggestie doen voor het avondmaal.

Even nog uitzoeken welke WK-wedstrijd ik vanavond moet kijken. Overigens, dat WK is nog wel een dingetje. Afgelopen weekend bij vrienden in hun tuin gekeken. Maar die hadden sakkerju een trage verbinding. Dus als er een aanval op handen was, wist ik al door gejuich of geen gejuich bij de buren of het iets ging uithalen.

Ik moet mijn vrienden gaan vertellen dat ik niet meer kom. Dát heb ik dus nog niet voor mekaar want die begrijpen niet waar het in de sport om gaat.

Koos

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Koos.
‘Probleempje: vrienden begrijpen niet waar het in het voetbal om gaat’ COLUMN 3 uur geleden
Raadslid Beppie Bosten
Veiligheid sleutel voor leefbaarheid en een gezond ondernemersklimaat RAADSLID AAN HET WOORD 4 uur geleden
De leden van TSP Gennep spelen komend weekend Geestig drie keer in theater 4Events in Gennep. (Foto: TSP Gennep)
Leden TSP spelen voorstelling ‘Geestig’ Kunst en cultuur 10 uur geleden
De commissieleden zijn er klaar voor: De vijfde editie van de Aspergefeesten vindt zaterdag plaats in Milsbeek.
De Diepenkikkers houdt heerlijke Aspergefeesten Event 12 uur geleden
LGOG Maas en Niers maakt een excursie naar museum De Oude Pottenbakkerij in Milsbeek.
LGOG-excursie naar De Oude Pottenbakkerij in Milsbeek Historie 13 uur geleden
Burgemeester Hans Teunissen installeert de nieuwe wethouders.
Gennepse gemeenteraad dankt vertrekkende leden en wethouders en heet nieuwkomers welkom Politiek 19 uur geleden

Uit de krant