Joyce en Susanne staan voor iedereen klaar.
Joyce en Susanne staan voor iedereen klaar.
#KoopLokaal

Printservice Cuijk, het zit hem in de naam

Algemeen 64 keer gelezen

CUIJK | Printservice Cuijk. Zo’n bedrijfsnaam spreekt boekdelen. Voor het printen van documenten in talloze verschillende maten en op een eindeloos scala aan materialen, moet je in Cuijk zijn. Toch schuilt er nog zo veel meer achter de heldere en voor zichzelf sprekende bedrijfsnaam.

“Wij zijn de meest veelzijdige print- en signservice in de regio. Van het maken van een simpel kopietje of het inbinden van een afstudeerscriptie, tot hele zeilen, op maat bedrukt en al. Wij kunnen het leveren. Briefpapier, enveloppen, flyers, folders, noem maar op. We bestickeren ook auto’s.” Aan het woord zijn ondernemers Susanne en Clemens Binkhorst. “We kunnen een nieuwe huisstijl ontwerpen. De mensen die wij hier hebben aangenomen zijn allemaal supercreatief!”

ING-servicepunt
“Wat nieuw is, is dat wij nu ook ING -servicepunt zijn. Dat is wel echt een aanwinst! Mensen kunnen bij ons in de winkel langskomen om bijvoorbeeld een rekening te openen of een nieuwe pas aan te vragen. En we helpen ze ook bij hun digitale bankzaken of met de Mobiel Bankieren App van ING ” Clemens vult zijn vrouw aan: “Banken trekken zich steeds meer terug uit de regio. Voor een fysiek kantoor moet je steeds vaker naar de stad. Alles wordt digitaal. Met zo’n servicepunt staat de ING toch met de klant in verbinding. Dat is niet alleen voor de bank fijn, maar ook voor mensen die digitaal minder vaardig zijn.”

Om het ING-servicepunt te runnen heeft iedere medewerker van Printservice een uitgebreide en gedegen opleiding gevolgd. Ze weten van de hoed en de rand en kunnen tot in detail belangrijke uitleg geven. “Maar we zien nooit cijfertjes!” Joyce, medewerkster van Clemens en Susanne, neemt het woord over. Het ING-servicepunt van het winkelpand is echt háár stekkie. “We krijgen van niemand te zien hoeveel geld er op de rekening staat, of er schulden zijn of andere strikt persoonlijke zaken. We kunnen alleen maar zien of mensen een rekening bij ING hebben, en wat voor eventuele andere producten. Maar echte geldzaken, dat regelen we niet. Wij hebben dan ook geen geld in huis. Er kan hier niets worden gestort of opgenomen.” Om die échte geldzaken te regelen moet alsnog een afspraak worden ingepland bij een ING-kantoor ergens in de buurt. Het regelen van die afspraak met bijvoorbeeld een Financieel Coach van ING, dat kan Joyce wel. “Dat scheelt weer in de wachttijd.”

Persoonlijk praatje
Dat ING heeft gekozen voor Printservice als uitgelezen locatie voor een ING-servicepunt is niet verwonderlijk. Clemens, Susanne, Joyce en alle andere collega’s hechten veel waarde aan het persoonlijke contact. Het maken van een praatje zoals alleen Cuijkenaren dat kunnen, staat hoog in het vaandel. Deze aandacht is terug te zien in de producten. Om een voorbeeld te geven noemt Susanne een klant die binnenkwam voor het laten ontwerpen en drukken van bidprentjes. “Die man was natuurlijk ontzettend emotioneel. Als zoiets je overkomt, moet je in korte tijd heel veel regelen. Ik heb hem daarom uitgenodigd even rustig een kopje koffie te drinken en te praten. Dan kan ik aan de hand van zijn verhaal al heel veel opstellen en hem zorgen uit handen nemen.”

Met die uitspraak, ‘zorgen uit handen nemen’, slaat Susanne de spijker op de kop. Want dat is wat Printservice uitstekend doet, zeker nu er ook een ING-servicepunt in het pand zit. Het ontzorgen van mensen en bieden van gemak, dat zit de Cuijkenaren in het bloed. Verklapt de naam ‘Printservice’ wel helemaal waar de onderneming voor staat? Misschien verdient het ‘service’-gedeelte toch nóg wat extra nadruk.

Uit de krant

Uit de krant